Gadżety reklamowe z nadrukiem to sprawdzony sposób na skuteczne i efektowne zaprezentowanie swoich produktów czy usług większej ilości potencjalnych klientów. Znaczenie ma nie tylko rodzaj prezentu, ale również jego wykonanie - są przecież wizytówką naszej firmy. Warto więc nadruk na prezencie wykonać precyzyjnie, a także w sposób trwały - wtedy mamy pewność, że nie wytrze się pod wpływem użytkowania. Takie efekty można osiągnąć z technologią UV.
Jest to jedna z najnowszych technik wykorzystywanych w druku cyfrowym. Choć na pierwszy rzut oka wydaje się całkiem podobna do uniwersalnego nadruku atramentowego, to ma ona kilka cech, które czynią ją metodą znacznie bardziej precyzyjną oraz trwalszą od innych technik. Najważniejszą różnicą są specjalne ciekłe tusze polimerowe, które rozpylane są na powierzchni materiału, a następnie utwardzane przy pomocy światła ultrafioletowego. Dzięki temu powstaje warstwa trwałego i kolorowego plastiku, a odwzorowane kolory są intensywne i trwałe.
Nadruki logo na gadżetach reklamowych, które zostały wykonane metodą nadruku UV, odznaczają się bardzo wysoką jakością. Są przede wszystkim znacznie trwalsze i odporne na uszkodzenia mechaniczne jak tarcie oraz na zmienne warunki pogodowe, w tym światło słoneczne, deszcz i zmienne temperatury. Nadruk nie płowieje pod wpływem promieni słonecznych i bardzo długo zachowuje swoje intensywne kolory, może więc z powodzeniem być stosowany zarówno w środku pomieszczeń, jak i na zewnątrz.
Technika nadruku UV pozwala na wykonanie również białego nadruku na powierzchni, co przy innych tradycyjnych metodach nie zawsze jest możliwe. Dzięki temu można uzyskać ciekawe, oryginalne, a także wyjątkowo wyraziste i czytelne nadruki na bardzo różnych materiałach. Biała warstwa może być nanoszona punktowo lub na całej powierzchni. Szczególnie wyjątkowe efekty uzyskuje się na przezroczystych materiałach. Nadruk UV daje więc bardzo szerokie spektrum możliwości, które mogą być ograniczone jedynie naszą wyobraźnią.
Dodatkową zaletą omawianej techniki jest możliwość drukowania na bardzo różnych powierzchniach i materiałach. Może to być prawie każda płaska powierzchnia, w tym między innymi szkło, drewno, płyty PCV, MDF, pleksi, karton, dibond oraz materiały przeznaczone do druku wielkoformatowego, czyli folie, siatki, papiery, tkaniny, skaj i wiele innych. Efekty są wysokiej jakości i cechują się szczególną odpornością na różnorodne czynniki.
Dodatkową zaletą jest to, że druk UV jest jedną z najbardziej przyjaznym środowisku technik. Przede wszystkim gadżety reklamowe z nadrukiem UV bardzo szybko schną i nie wydzielają szkodliwych i nieprzyjemnych zapachów. Dzięki temu z powodzeniem mogą być stosowane zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pomieszczeń.
Nadruki logo na gadżetach reklamowych wykonanych techniką UV mają więc bardzo wiele zalet, co szczególnie doceniają firmy, które poszukują nietuzinkowych i wysokiej jakości efektów.