Gadżety reklamowe z grawerem należą do jednych z najbardziej spersonalizowanych produktów reklamowych, jakie można wręczyć swojemu kontrahentowi czy klientowi. Głównie dzieje się tak dlatego, że grawerowanie laserowe pozwala na uzyskanie naprawdę wyjątkowych i oryginalnych wzorów. Na czym polega ta szczególna technika?
Sztuka grawerowania laserem polega na silnym nagrzaniu materiału, np. metalu, wiązką lasera, w wyniku czego można uzyskać zmianę koloru i wytworzenie kontrastu lub, gdy ekspozycja na laser była znacznie dłuższa, wyparowanie i spalenie materiału. Powstałe w ten sposób grawerunki są bardzo trwałe i niemożliwe do usunięcia w wyniku codziennego użytkowania, jak może dziać się w przypadku uniwersalnego nadruku, gdzie pod wpływem tarcia z czasem może farba się wytrzeć lub wyblaknąć.
Zazwyczaj głębokość grawerunku waha się w granicach 10–50 μm. Głębszy grawer stosowany jest na przykład przy znakowaniu produktów numerami seryjnymi. Wtedy trwałość grawerunku ma bardzo istotne znaczenie i musi być on wyjątkowo odporny na działanie różnorodnych czynników. Wśród jego rodzajów można wyróżnić także grawerunek czarny oraz biały, które charakteryzują się nieco innymi efektami wizualnymi.
Grawerowane gadżety reklamowe odznaczają się wyjątkową precyzyjnością, a często także niebagatelnym wzornictwem. Grawer umieszczany jest również zazwyczaj na produktach większej wartości, np. eleganckich pendrivach, długopisach czy piórach. Dzięki temu darowane przedmioty wydają się znacznie bardziej luksusowe, co z pewnością docenią obdarowane osoby. Można go jednak wykonać także na innych produktach, np. kubkach termicznych.
Wykonany grawer może mieć bardzo różną formę oraz wielkość. Projekt wykonywany jest z pomocą tradycyjnych programów graficznych i po zaakceptowaniu przez klienta nanoszony na konkretny przedmiot. Pozwala to na stworzenie unikalnych produktów, które odznaczają się wyjątkową klasą i przyciągają wzrok. Każdy grawer odznacza się niezwykłą dokładnością, a odwzorowana może być nawet bardzo nietypowa grafika. Mamy więc tutaj bardzo duże pole do popisu.
Oprócz tego, że grawer odznacza się wyjątkową jakością i wytrzymałością, ma także wiele innych zalet. Przede wszystkim grawerowanie laserem gadżetów reklamowych odbywa się dość szybko, a także z jego pomocą można znakować elementy wrażliwe na temperaturę, np. chipy elektroniczne.
Wiązka laserowa jest również uniwersalna, ponieważ z jej pomocą można wykonywać grawer na bardzo różnych powierzchniach takich jak drewno, szkło, metale, papier, płyty MDF, tkaniny oraz wiele innych. Jest to również dość ekonomiczna produkcja, ponieważ nawet wykonanie większych ilości nie wymaga dużych nakładów finansowych.
Gadżety reklamowe z grawerem sprawdzą się więc przede wszystkim jako ekskluzywne i efektowne podarunki, którymi warto obdarować szczególnych kontrahentów i klientów. Na pewno zdobędą one uznanie, a także będą długo służyć w niezmienionej postaci.